HAPPINESS at WORK survey
Ontwerp van de vragenlijst
De Happiness at work Survey is een holistische meting voor tevredenheid op het werk en als dusdanig stelt het vragen over elk van de vier elementen van het dynamisch model: Persoonlijke middelen, Organisatorisch systeem, Functioneren op het werk, Ervaring van het werk, Om een duidelijke structuur van indicatoren te creëren, zijn elk van deze vier elementen zelf opgemaakt uit vier sub-domeinen. Specifieke vragen operationaliseren dan elk van deze sub-domeinen.
Elke vraag werd onderworpen om enkel één concept duidelijk te beoordelen. Al deze antwoordcodes gebruiken een 7-punts, Likert-type schaal met op het einde verbale ankers. Typerend is dat deze gaan van een volledige afwezigheid van het concept tot een volle bekrachtiging ervan. Het resultaat van elke persoon, die deelneemt, is anoniem. Na het invullen van de Happiness Works Survey wordt onmiddellijk een instant rapport gegenereerd. De Survey kan zoveel keer gebruikt worden als uw bedrijf/team wil, waardoor uw bedrijf/team een meer waarheidsgetrouw beeld krijgt dan met éénmalige survey. |
|
Over Happiness Works
Happiness Works levert een wetenschappelijk-gebaseerde, responsieve analyse met onmiddellijke rapportering die nieuwe wegen onthult naar tevredenheid en productiviteit op werkplekken van ender welke vorm of grootte.
Tevredenheid is een serieuze zaak
Wanneer mensen tevreden zijn op het werk, presteren ze beter op een veelvoud aan kritiek prestatie-indicatoren variërend van betere klantendienst leveren tot het hebben van minder veiligheidsincidenten. Grote en kleine organisaties, in hightech of zware industrie, in gastvrijheid of gezondheidszorg, groot of klein, gevestigd of start-up, kunnen voordeel halen uit het serieus betrachten van de personeelstevredenheid.
Tevredenheid klinkt als een frivole focus voor een serieuze organisatie, maar het is in werkelijkheid het opbouwen van een organisatie waarin de medewerkers intens betrokken zijn, hun taken met plezier uitvoeren, goede werkrelaties hebben met hun collega's (alsook met klanten en opdrachtgevers) en fier zijn er te mogen werken. Als mensen tevreden zijn op hun werk is dit niet enkel omdat de zaken goed gaan, maar zal het ook helpen betere prestaties neer te zetten naar de toekomst toe.
Organisaties, die er in slagen aangename werkplekken te creëren, zullen worden beloond met een effectieve cyclus van tevredenheid die leidt tot betere prestaties, die op hun beurt nog meer tevredenheid creëren en zo verder. Dit proces zal hen toestaan om het volle potentieel van de business te ontketenen.
Hier zijn 3 geweldige onderzoeken, die samen aantonen dat tevredenheid een serieuze zaak is. Het eerste toont de relatie aan tussen verschillende kritieke presentatie-indicatoren en de positieve werkervaring van het personeel. Het tweede toon aan hoe tevredenheid in feite toekomstige prestaties voorspelt. Het derde toon aan hoe organisaties, die de ervaringen van hun medewerkers serieus nemen, systematisch en consequent hun concurrenten overtreffen.